Skolrestaurangen

I skolmatsalen serveras elever och personal god och näringsrik kost. Till maten serveras nyttiga grönsaker varierat efter säsongens tillgång

Sallad på Lida förskola Sallad på Lida förskola Foto: Mostphotos

Ekologiskt och hemlagad mat är vår strävan

Alla såser, soppor, gratänger, grytor och olika sorters mos är alltid hemlagade. Yoghurt, morötter, vitkål, broccoli, bananer, mjöl och gryn är alltid ekologiska.

Andra varor köper vi ekologiskt när vi har möjlighet och fisken är alltid MSC-märkt. KRAV-äggen köper vi från Sanda hönseri. Vi följer kommunens basmatsedel men med vissa förändringar.

Vegetariska måltidsalternativ och varma grönsaker finns på menyn.

Till maten serveras ekologisk lättmjölk och vatten att dricka och hårt bröd med bregott eller lättmargarin.

Skolmaten idag

Dalarö skolas matsedel

Skolmaten.se
Skolmaten tillhandahåller en kostnadsfri webbplats och app där du kan se matsedlar för de flesta skolors restauranger. Appen heter Skolmaten och kan laddas ner till iPhone och Androidtelefoner.

Mer om skolmaten.se och deras app

Senast uppdaterad: 11 september 2018