Vår skola

Dalarö skola är den lilla skolan där alla känner alla. Vi är en F–9-skola som ligger naturskönt i centrum av Dalarö.

Foto: Olof Holdar

Fantastiska Dalarö

Dalarö skola är en kommunal grundskola, från förskoleklass till och med årskurs 9, också med tillhörande fritidshem. Skolan ligger i centrum av natursköna Dalarö i Stockholms skärgård.

Med havet och naturen inpå knuten präglas både undervisning och fritidsverksamhet av naturupplevelser. Vi ger varje elev förutsättningar att tänja sina gränser för att nå så långt som möjligt genom god elevhälsa, kreativa arbetssätt och digitala verktyg.

Senast uppdaterad: 14 september 2023