Skolmiljö

Vår fantastiska skärgårdsskola ligger mitt i Dalarö by – där vi använder oss av både friluftsliv och rörelse i undervisningen

Foto: Olof Holdar

Mindre skola vid torget

Dalarö ligger naturskönt med skog och hav nära inpå. Dalarö skola är en mindre skola som ligger mitt i byn vid torget. Naturen utnyttjas som pedagogiskt rum i flertalet ämnen. Rörelse och friluftsliv präglar undervisningen hos oss. I den gamla byggnaden som är från 1800-talet så bedriver vi våra estetiska ämnen och där ligger också skolans bibliotek.

Huvudbyggnaden består av två våningar där fritids och lågstadiet huserar på nedre plan och mellanstadiet och högstadiet delar på övre plan där också rektor och expedition finns. I den gamla lärarbostaden, Treberg, finns vår lärstudio.

Studiero och trygghet är givna punkter i skolans alla forum – elevråd, arbetslag och ledningsgrupp.

På den lilla skolan känner vi varandra och det är nära till medarbetare och ledning.

Senast uppdaterad: 13 april 2023