Roboten Love

Love hjälper hemmasittare och elever som inte själva kan befinna sig fysiskt i klassrummet. Den lilla roboten kan ersätta elevens plats under en period och hjälpa till genom att lyssna, se, tala och röra sig i elevens ställe.

Framtiden finns på Dalarö

Under våren och hösten 2018 har Love befunnit sig på Dalarö skola och hjälpt till i årskurs 5. Genom att koppla upp sig på en direktlänk har eleven full tillgång till allt som sägs och görs i klassrummet. Genom Love kan eleven bland annat välja att lyssna, vara med och prata och räcka upp handen. Love kan också följa med ut på rasterna och möjliggöra för eleven att vara en del av det sociala sammanhanget.

Titta gärna på filmen för att se hur man kan använda en robot i undervisningen för att möjliggöra utbildning på lika villkor för alla elever.

Senast uppdaterad: 18 februari 2019