Välja grundskola

Det är obligatoriskt med förskoleklass från sex års ålder. Vårdnadshavare till barn som ska börja förskoleklass och årskurs 7 ska göra ett aktivt skolval. Skolvalet sker i februari varje år. Alla som ska göra skolval får ett brev med posten. Om du är nyinflyttad och vill börja i Haninges kommunala grundskolor eller om du vill byta kommunal grundskola anmäler du detta via kommunens e-tjänster.

Foto: Mostphotos

Ny i Sverige

Barn behöver inte ha ett fullständigt personnummer för att få börja skolan i Haninge kommun. Tolk är med på möten. Ring 08-606 81 78 eller skicka ett mail till nyanland@haninge.se Läs mer om skola för elever som är nya i Sverige

Senast uppdaterad: 6 juni 2018